Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

Τι γνωρίζετε για τον Πλανήτη Γη;

 Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ενότητας θα μελετηθεί η δομή της Γης, η εξέλιξη των ηπείρων και των ωκεανών και η γένεση των σεισμών.

Είναι κατάλληλο για την Β και Ε τάξη στα πλαίσια των Δεξιοτήτων:

2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝ

2.Φυσικές καταστροφές-Πολιτική Προστασία.

Τίτλος Σχ.Εργασίας: Τι γνωρίζετε για τον Πλανήτη Γη;


Μέσα από το αποθετήριο του ΙΕΠ και το αντίστοιχο ενημερωτικό του ΟΑΣΠ διαβάζουμε:

Προσδοκώμενο αποτέλεσμα: Στο πλαίσιο της θεματικής αυτής καλλιεργούνται δεξιότητες μάθησης. Οι μαθητές αποκτούν γνώσεις για τον πλανήτη και κριτική σκέψη, ενώ αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους και συνεργάζονται ως ομάδα/ες. 

α. Προβολή του βίντεο της ενότητας «Η Γη και οι Σεισμοί». 

Ο εκπαιδευτικός αξιοποιώντας το βίντεο «Η Γη και οι Σεισμοί» που ανήκει στη διαδραστική ενότητα «Για Μικρούς και Μεγάλους» του ΟΑΣΠ, ενημερώνει τους μαθητές για τη δομή της Γης, για το πως εξελίχθηκαν οι ήπειροι μέσα στον γεωλογικό χρόνο ώστε να αποκτήσουν τη σημερινή τους μορφή, καθώς και για τη γένεση των σεισμών (https://kids.oasp.gr/thalis/prehistoric/prehistoric_earth.html)

Επειδή η προβολή είναι αδύνατη...  παραθέτω μερικά βίντεο:


              




             




              




             

"Εναλλακτικά η συγκεκριμένη ενότητα μπορεί να ολοκληρωθεί με τη υλοποίηση αυτοσχέδιου παζλ από τους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός έχοντας εκτυπώσει εικόνες με τη θέση των ηπείρων στην πορεία του γεωλογικού χρόνου (από εικόνες του video που προηγήθηκε) μπορεί να έχει δημιουργήσει κομμάτια παζλ ανά εικόνα.
 Οι μαθητές,  καλούνται να ολοκληρώσουν το κάθε παζλ. Ακολουθεί παρουσίαση των αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας και συζήτηση." 

Με βάση τις παραπάνω σημειώσεις του ΟΑΣΠ  έφτιαξα τα παρακάτω:


1. Online παζλ για τους μαθητές:




β. Δραστηριότητες που αναφέρονται στη δομή της Γης. 

"Ο εκπαιδευτικός δείχνει το video που παρουσιάζει τη μακέτα της Γης της μουσειοβαλίτσας RACCE στους μαθητές και τους εξηγεί τα στρώματα του πλανήτη. Ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν τα στρώματα της Γης ή να δημιουργήσουν με πλαστελίνες όλοι μαζί ή ανά ομάδες τη «δική τους Γη».''

Τη δομή της γης την είδαμε στα πιο πάνω βίντεο.
Καλό είναι οι κατασκευές να γίνουν ατομικά!

Ιδέα για κατασκευή με πλαστελίνες:


Εδώ θα μπορούσαμε να βάλουμε μικρές πινακίδες π.χ. φτιαγμένες από οδοντογλυφίδες και χαρτόνι, που να γράσουν την ονομασία κάθε στρώματος.


Κατασκευές:






Εναλλακτικά μπορεί να δείξει στους μαθητές ένα καλά βρασμένο αβγό (ή να έχει ζητήσει να φέρει ο κάθε μαθητής ένα καλά βρασμένο αβγό από το σπίτι του). Στην αρχή μπορεί να πιέσει ο εκπαιδευτικός/μαθητής το αβγό ώστε να σπάσει το τσόφλι του σε διάφορα σημεία, παρουσιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τις «λιθοσφαιρικές πλάκες» που απαρτίζουν τη Γη. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός θα κόψει το κάθε αβγό στα δύο και θα το δώσει σε κάθε μαθητή. Θα ζητήσει να επεξεργαστούν όλοι οι μαθητές το μισό αβγό και να αναζητήσουν τυχόν ομοιότητες στη δομή του αβγού (τσόφλι, ασπράδι και κρόκος) με τη δομή της Γης (φλοιός, μανδύας και πυρήνας).














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Lapbook μαθαίνω για τη γη!

  https://drive.google.com/file/d/1mfv2i6KuPtiXlQy_2mb-4v-rUw9sgbXG/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1BKMtcQsgoTtxq_cFbWHlm_...